Mezinárodní porada ředitelů vědeckotechnických parků ČR

Ve dnech 9 – 10. června 2011 se v Podnikatelském a inovačním parku Havlíčkův Brod (www.vubhb.cz) uskutečnila mezinárodní porada ředitelů vědeckotechnických parků (dále VTP).

Poradu řídil prezident SVTP ČR P. Švejda.     Zúčastnili se jí zástupci 27 provozovaných VTP v ČR, zástupci připravovaných VTP v ČR, MPO, CzechInvestu a hosté.  Porady se zúčastnilo celkem 45 osob.

V průběhu porady se uskutečnilo dne 10. 6. 2011 od 9 hodin jednání 85. výboru SVTP ČR.

Program porady:
9. 6. 2011, čtvrtek – Podnikatelský a inovační park (PIP) Havlíčkův Brod, Dobrovského 2366
12:30 – Ubytování účastníků v hotelu Slunce, Jihlavská 1985, Havlíčkův Brod
13:00 – Sraz účastníků v PIP Havlíčkův Brod (malé občerstvení)
13.30 – Prohlídka Podnikatelského a inovačního parku Havlíčkův Brod
15.30 – 18.00 Porada ředitelů –

1. část –  zasedací místnost hotelu Slunce
řídí P. Švejda
–    kontrola plnění závěrů porady ředitelů VTP v Šumperku, 2010
–    národní síť VTP v ČR, elektronický katalog, mezinárodní spolupráce
–    předání akreditačních osvědčení v rámci 10. etapy akreditace (průběžná 10. etapa akreditace VTP v ČR dle stavu k 31. 12. 2009 s platností do 31. 12. 2011)
–    příprava průběžné 11. etapy akreditace VTP v ČR dle stavu k 31. 12. 2011 s platností do 31. 12. 2013
–    měření výkonnosti VTP (metodika hodnocení)
–    projekt SPINNET (cíle, partneři, úkoly, monitorovací ukazatele)
19.00 – 21.00 – Společenský večer s překvapením v hotelu Slunce v Havlíčkově Brodě

10. 6. 2011, pátek – zasedací místnost hotel Slunce
9.00 –  Výbor SVTP ČR
10.00 – Porada ředitelů –

2. část, se závěry
–    informace o projektech v rámci programu PROSPERITA (P. Porák, P. Kolář)
–    INOVACE 2011, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR, 6. – 9. 12. 2011; prezentace SVTP ČR, VTP a inovačních firem umístěných ve VTP; přihlášky do 16. ročníku soutěže o Cenu Inovace roku 2011
12.00 – oběd, odjezd účastníků

K jednotlivým částem programu:

Prohlídka VTP
Výkonný ředitel VÚB J. Čepl a ředitel PIP J. Bouma seznámili účastníky porady s historií ústavu, organizační strukturou, činnostmi a aktuálními úkoly tohoto akreditovaného VTP.  Prezentaci najdete zde Prezentace VÚB Havlíčkův Brod červen 2011

Poté následovala návštěva firmy PROSS reklama s.r.o. (www.pross.cz) v průmyslové zóně u obchvatu Havlíčkova Brodu. Tato firma začínala jako inovační firma v Podnikatelském a inovačním parku Havlíčkův Brod.
Dále účastníci porady navštívili oddělení genetických zdrojů a laboratoř tkáňových kultur.

Poté následovalo vlastní jednání porady. V úvodu jednání přivítal účastníky porady starosta města Havlíčkův Brod J. Tecl. P. Švejda požádal přítomné o vzájemné přestavení se.

Porada ředitelů VTP
Prezident SVTP ČR P. Švejda ke kontrole plnění závěrů poslední porady v Šumperku ve dnech 10. – 11. 6. 2010 konstatoval, že úkoly jsou splněny nebo průběžně plněny.

V úvodu porady předali P. Švejda a J. Lakomý rozhodnutí o akreditaci zástupci Vědeckotechnického parku VZLÚ Praha T. Vodrážkovi a zástupci VYRTYCH – Technologický park a inkubátor J. Vyrtychovi. K dnešnímu dni je v ČR 14 akreditovaných VTP.

P. Švejda informoval o stávajícím stavu Národní sítě VTP v ČR (údaje o akreditovaných, dalších provozovaných a připravovaných VTP, které tvoří tuto síť, jsou na www.svtp.cz) a elektronickém katalogu VTP SVTP ČR. Poukázal na přetrvávající nedostatky v aktualizaci údajů o jednotlivých VTP v tomto katalogu, což oslabuje postavení jednotlivých VTP při jejich součinnosti s tuzemskými a zahraničními partnery.

Dále informoval o probíhající průběžné 10. etapě akreditace VTP v ČR s platností do 31. 12. 2011, rozhodnutí o akreditaci jsou předávána po splnění akreditačních podmínek na základě žádosti o akreditaci jednotlivých VTP. Podkladem k udělení akreditace jsou údaje uveřejněné na webu SVTP ČR, v Elektronickém katalogu VTP SVTP ČR.  Účastníkům porady byly předány informační materiály s platnými kritérii. Vyzval přítomné ředitele VTP, které splňují podmínky akreditace, k zaslání žádostí o akreditaci.

Informoval o přípravě 11. etapy akreditace VTP v ČR dle stavu k 31. 12. 2011 s platností od 1. 1. 2012 do 31. 12. 2013. Podmínky a kritéria jsou umístěny na www.svtp.cz, část zápisy z jednání komise pro akreditaci.

Měření výkonnosti VTP – metodika hodnocení – P. Švejda uvedl návrh hodnotit činnost měřitelnými a srovnatelnými parametry; tyto parametry projednat v projektovém týnu NS VTP v ČR a schválit na jednání výboru SVTP ČR 20. 9. 2011.

Dále P. Švejda informoval o projektu MŠMT „SPINNET“ – zahájení řešení od 1. 9. 2011, klíčové aktivity, monitorovací ukazatele, partneři.

V rámci diskuse byly předloženy tyto nejdůležitější informace:

-v rámci připravené NIS ČR jsou v analytických podkladech (str. 89) uvedeny nepravdivé informace o úloze Czechinvest při provádění akreditace VTP, v odkazu na uvedenou webovou stranu jsou nepravdivé údaje o akreditovaných VTP, které poškozují SVTP ČR (P. Švejda)

– Informace o úhradě členských příspěvků SVTP ČR – k datu porady uhradilo 43 právnických osob ze 44 a všech 17 fyzických osob I. Němečková)

-na konferenci a jednání orgánů ICSTI bylo schváleno zařazení VTP do mezinárodní agendy vědeckotechnických informací na návrh ČR, v souladu s charakteristikou základních typů VTP (P. Švejda)

– informace o začínající spolupráci s VTP v Bosně a Hercegovině (V. Hřiba)

– prezentace SVTP ČR na 11. moskevském mezinárodním salonu inovací a investic ve dnech 13. – 19. 9. 2011, možnost přihlásit jednotlivé VTP a inovační firmy v nich umístěné na tento veletrh (P. Švejda)

-plnění funkcí Podnikatelského centra Slavičín (R. Bezděk)

-základní typy a funkce VTP v ČR (P. Švejda)

-složité cokoliv měřit v rámci plnění funkcí VTP (D. Sobieská)

-cílem je stanovit objektivně ověřitelné a obecné parametry hodnocení činnosti a výsledků VTP (P. Švejda)

Následovala prezentace firmy AdvaICT, a.s., Brno, kterou přednesl P. Škrla – prezentaci najdete zde AdvaICT_adVENTURE

V úvodu druhého dne porady se uskutečnilo jednání 85. výboru SVTP ČR. Zápis z tohoto  jednání je umístěn na www.svtp.cz.  Jednání projektového týmu Národní síť VTP v ČR a akreditační komise se neuskutečnila z důvodu, že žádný VTP nepodal žádost o akreditaci. Obě jednání se uskuteční 20. 9. 2011.

Od 10 hodin seznámil Petr Kolář s aktuálním stavem projektů včetně financování v rámci program Prosperita II (např. registrační žádosti, plné žádosti, žádosti o platbu, regionální nevyváženost, využívání brownfieldů, čisté příjmy), programu Czech Accelerátor (nová výzva Poradenství – rozšíření působnosti firem do zahraničí, 6 měsíční stáže např. do Izraele, Švýcarska, Singapuru), projekt Inovační ekosystém (seed fond, pilotní projekt, existence skautů, kouče). Více zde Petr Kolář – CI-Havlíčkův Brod_10_6_2011

Petr Porák informoval o aktuálních třech problémech programu Prosperita, které definoval jako:

nedostatek úspěchu (nevyčerpané finanční prostředky),

modelový neúspěch (VTP Pardubice)

poplašná zpráva (je „přeparkováno“); špatné zajištění realizace projektů, preferovat brownfieldy (ne greenfieldy), preferovat rozšiřování a zdokonalování před výstavbou nových VTP.

Oba vystupující odpovídali na četné dotazy přítomných. P. Švejda v závěru poděkoval hostům za kvalitní vystoupení a potvrdil zájem o další spolupráci SVTP ČR s MPO a CzechInvest v této oblasti.

V další části jednání informoval P. Švejda o:
– přípravě účasti SVTP ČR, VTP a inovačních firem v nich umístěných v jednotlivých částech INOVACE 2011, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR (6. – 9. 12. 2011):
* sympozium (18. ročník)  – v rámci Mezinárodní vědeckotechnické spolupráce 7. 12. 2011 prezentovat vybrané VTP
* veletrh invencí a inovací (18. ročník) – prezentovat Národní síť VTP v ČR, jednotlivé VTP a inovační firmy v nich umístěné včetně inovačních firem, které dosáhly inovační zralosti a opustily VTP
* Cena Inovace roku 2011 (16. ročník) – přihlásit inovační produkty inovačních firem do soutěže (podmínky viz www.aipcr.cz)

– VTP v ČR se mohou přihlásit svými projekty do programu dvoustranné vědeckotechnické spolupráce Aktivity MOBILITY, vyhlašovanému MŠMT; předány informační materiály KONTAKT 2011 (účastníkům porady byly dále předány tyto materiály: INFO desky  SVTP ČR, Systém inovačního podnikání v ČR, ip tt 2/2011, CD ROM Technologický profil ČR, verze 11; brožura Cena Inovace roku 2011; INOVACE 2011, Týden výzkumu, vývoje a inovací v ČR);

Mezinárodní porada ředitelů VTP byla hodnocena jako velmi úspěšná, byly projednány otázky zakládání, dalšího rozvoje a forem podpory VTP v ČR včetně spolupráce s mezinárodními partnery a byla oceněna dlouholetá spolupráce SVTP ČR s MPO a CzechInvest.

P. Švejda poděkoval představitelům VÚB a PIP Havlíčkův Brod za vytvoření velmi dobrých podmínek pro uskutečnění mezinárodní porady, zejména J. Boumovi.

Další mezinárodní porada ředitelů VTP se uskuteční v Podnikatelském inkubátoru VŠB – TU Ostrava ve dnech 7. – 8. června 2012.

Fotogalerie zde 

V Praze dne 15. 6. 2011

Zpracovali: Pavel Švejda
Iveta Němečková

Mohlo by se vám líbit...

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy.
Cookies settings
Souhlasím
Odmítám
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings