Smart Business Festival CZ 2023

Poslední připomínka – výroční přehlídka novinek, tipů a nabídek pro chytré podnikání se blíží!

Smart Business Festival CZ 2023 v úterý 31. října od 9:00 Kongresové centrum Hotelu Artemis Praha & online

Akce shrnuje to nejlepší, co Česko nabízí malým a středním firmám v oblasti podpory digitálních inovací

•    Komfort a bezpečnost firemních dat a provozů – jak na to?
•    Umělá inteligence jako součást denního byznysu českých malých a středních firem
•    Práce s daty jako metoda ke zvýšení firemního kapitálu
•    Kdy dotace na digitální transformaci pomůže a kdy spíš potřebujete dobrou radu?
•    …a mnoho dalších užitečných informací

Nebojte se digitálních technologií a nechte si je ukázat a vysvětlit – pomohou Vám k tomu Evropská centra pro digitální inovace (EDIH) v Česku i zahraničí a další hráči, kteří Vám nabízejí svou pomoc. Dejte jim šanci ukázat, co umějí a

 
přijďte za námi na Smart Business Festival CZ 2023
Pokračujeme v letošním cyklu regionálních aktivit pod souhrnným názvem
Digitální transformace 2023  aneb  Úspěšná proměna českých firem v podniky budoucnosti
 
Digitální transformace nabízí českým firmám řadu příležitostí k zefektivnění interních procesů i zlepšení konkurenceschopnosti a postavení na trhu. Avšak také něco stojí – jak vyjádřeno v penězích, tak i v úsilí, které je zapotřebí jí věnovat napříč celou firmou či organizací.

Jsou na vynaložení tohoto úsilí a prostředků ale české firmy připraveny? Mají k tomu dostatek důvodů, které lze vyargumentovat napříč firmou? A co je pro ně tím nejdůležitějším a prvním (či posledním?) impulsem proto, aby započaly svou systémovou digitální transformaci a neustrnuly na půli cesty tím, že si pořídí dílčí nový přístroj či digitalizují jen malou část svých procesů?

Po šesti letech osvětové práce v regionech stále hledáme (ale také nabízíme) odpovědi na tyto otázky a pokračujeme i letos šířením dobrých praxí do regionů a sběrem toho nejlepšího, co Česko v oblasti digitálních inovací nabízí. Letos s akcentem na environmentální, sociální a ekonomické aspekty pokročilé digitalizace.
  
Olomoucká regionální akce Digitální transformace 2023  se uskuteční v úterý 7. listopadu 2023 od 9:00 v Pevnosti poznání Olomouc (17. listopadu 7, Olomouc) 

Speciální téma této regionální akce: Digitální transformace ve zdravotnictví

Co se dozvíte?
•    Jak si stojí české firmy na cestě k digitální transformaci: aktuální problémy českých podniků a jejich možné řešení s pomocí komplexního využití digitálních nástrojů přiblíží Jiří Holoubek z Elektrotechnické asociace ČR

•    Kde to běží: získáte praktické příklady implementace užitečných digitálních řešení v praxi malých a středních firem v Olomouckém kraji, které přestaví Pavel Hrůza z ICOK a prakticky ukáže Jan Habara z Ergobody 

•    Jak si stojí digitalizace českého zdravotnictví a jak toto téma souvisí s digitalizací podnikání: shrne Antonín Hlavinka z Fakultní nemocnice Olomouc

•    Kde na to vzít: od Soni Vaníčkové z KB EU Point se dozvíte o konkrétních běžících i perspektivních dotačních schématech na podporu digitální transformace i implementace environmentálně a energeticky zodpovědných řešení

V rámci odpoledního programu budete mít možnost navštívit zbrusu nový Envelopa Hub s testbedy a laboratořemi pro chytré zdravotnictví.
 

K programu a registraci na Digitální transformaci 2023 Olomouc
A hned poté pokračujeme na naší letošní šňůře do Ostravy!

Zajímá nás, jak jsou na tom v oblasti digitalizace firmy v česko-polském příhraničí a také:
Jsou nové technologie pro malé a střední firmy srozumitelné, využitelné a přístupné, nebo z nich stále mají obavy? 
Pracují ve svých obchodních modelech s možnostmi, které jim nabízí digitální transformace, nebo spoléhají spíše na osvědčené přístupy? 

A jak jim v procesu digitální transformace mohou pomoci nově zřízená Evropská centra pro digitální inovace (EDIH) fungující po celé Evropě? 
Šest českých EDIH (EDIH Cybersecurity Innovation HubEDIH ČVUTEDIH OstravaEDIH Brain4IndustryEDIH-DIGIMAT a EDIH Northern and Eastern Bohemia) zve své polské protějšky do Ostravy ke společnému setkání a diskuzi o těchto tématech. Našim partnerům na poli podpory inovací v malých a středních firmách i našim klientům z řad podniků bychom tam rádi pověděli i ukázali, co v oblasti technologií i podpory byznysového rozvoje firem umíme a jak si navzájem můžeme pomoci v přeshraničním kontextu. 

Hlavními tématy akce budou kyberbezpečnost, umělá inteligence, vysokorychlostní výpočty, pokročilá digitalizace v malých a středních firmách i ve veřejném sektoru a také v oblasti výrobních technologií a průmyslu – na tyto oblasti se totiž specializují české EDIH.
V odpolední části nabízíme všem účastníkům exkluzivní možnost nahlédnutí do Národního superpočítačového centra IT4Innovations a testbedů Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava.

EDIH Twister Vol. IV Česko & Polsko

se uskuteční ve středu 8. listopadu 2023 od 9:00 na Národním superpočítačovém centru IT4Innovations VŠB-TUO
(Studentská 6231/1b, Ostrava) 

Pracovními jazyky akce jsou čeština a polština se vzájemným tlumočením.

 
Celý program a registraci na akci najdete zde
 

Je Vaše firma či organizace aktivním inovátorem a rádi byste o sobě dali vědět ostatním?  Nebo máte ve svém okolí nějakého vizionáře? 
 
Pak zauvažujte o podání přihlášky nebo zaslání nominace do našeho projektu Vizionáři 2023
 
Jde o třináctý ročník soutěže, v jejímž rámci CzechInno ve spolupráci s partnery hledá a oceňuje převratné české inovace s významným technologickým, ekonomickým a sociálním přínosem nebo jejich kombinací.
 
Nominace Vašich favoritů sbíráme do 9. 11. a Vaše vlastní přihlášky přijímáme do 16. 11. skrze www.vizionari.cz
 
Nominace do projektu Vizionáři 2023
Přihlášení do projektu Vizionáři 2023

Jaroslav Lakomý

Řešitel projektu za zadavatele a administrátor blogu

Mohlo by se vám líbit...

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy.
Cookies settings
Souhlasím
Odmítám
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings