Další inovační aktivity ve Zlínském kraji

Jako sídlo projektu Podnikatelský inkubátor Vsetín byl vybrán objekt č. p. 3 na Horním náměstí zvaný „Maštaliska“, jedna z mála historických budov Vsetína tvořící jeho výraznou dominantu. Ta spolu s architektonickou hodnotou přestavby přispívá ke zviditelnění projektu tak, aby se stal určitým symbolem konverze Vsetína od zdejšího tradičního zbrojního průmyslu k dalším aktivitám směřujících k moderním oborům.

Realizátorem projektu je Agentura pro ekonomický rozvoj Vsetínska, o.p.s. Tato společnost byla založena Městem Vsetín za účelem řešení nezaměstnanosti, ekonomického rozvoje, rozvoje podnikání, zvyšování kvality života obyvatel zejména vsetínského regionu. Dalším cílem společnosti je pak zabezpečování činností týkajících se podnikatelského inkubátoru a centra pro transfer technologií.

Záměrem projektového týmu je revitalizovat vybraný objekt na podnikatelský inkubátor kombinovaný s centrem pro transfer technologií, který bude poskytovat služby spojené se zasídlením a rozvojem pro menší a střední firmy. Hlavní cíl projektu je vytvořit a implementovat do problematického regionu podnikatelské aktivity s vysokou přidanou hodnotou, které vytvoří nová pracovní místa, rozšíří portfolium kvalitních zahraničních a místních společností.
Koncepce budoucích služeb poskytovaných v rámci Podnikatelského inkubátoru Vsetín je postavena na synergii mezi službami poskytovanými přímo klientům zasídleným v inkubátoru, ale také na službách poskytovaných firmám v regionu. Služby budou nabízeny buď přímo personálem inkubátoru nebo prostřednictvím sítě partnerů.

Projekt byl zahájen v říjnu 2005 a nyní probíhá tzv. investiční fáze. Pokud budou stavební práce pokračovat podle plánu, rekonstrukce Maštalisek by měla být dokončena v průběhu letošního léta. V současnosti se v interiéru dokončují rozvody inženýrských sítí a byl spuštěn systém podlahového vytápění. Práce probíhají také ve vnější části, kde pokračuje přístavba schodiště s výtahem a budování podzemního parkoviště. Za trubkami lešení je už vidět i část nové fasády. Předpokládá se, že od srpna začne v objektu fungovat podnikatelský inkubátor a centrum pro transfer technologií .

V rámci inkubátoru bude pro začínající podnikatele k dispozici 460 m2 kancelářských prostor. K pronajímání bude připraveno celkem 16 kanceláří o výměře 16 – 45 m2. Základní nájem je stanoven na 1 500 Kč/m2/rok a při splnění podmínek je možné poskytnout až 50% dotaci k nájmu. V objektu dále vzniknou konferenční a jednací místnosti a také počítačová učebna pro 20 osob. Všechny prostory budou bezbariérové a k dispozici bude také základní vybavení. V současné době byla zahájena nabídka prostor k pronájmu a již také probíhají jednání s prvními zájemci o zasídlení v inkubátoru.

Firmám umístěným v podnikatelském inkubátoru budou poskytovány komplexní služby s využitím všech dostupných prostředků zvýhodnění dle podmínek stávajících podpůrných programů. Jedná se především o:
• Možnost získání technicky upravených prostor a dostupnost širokého spektra poradenských služeb.
• Zejména pro začínající podnikatele bude určeno poradenství k podnikatelským záměrům. Jedná se o soubor poradenských služeb, které umožní realizaci záměru klienta a jeho adaptaci v konkrétních podmínkách podnikatelského centra.
• Školení pro podnikatele s orientací na základní aspekty podnikání.
• Služby společného sekretariátu budou sloužit především začínajícím firmám podnikatelského inkubátoru a všem klientům centra, kteří je využijí při organizaci odborných seminářů, presentací, školení a dalších akcí (pronájem zasedací místnosti, pronájem audiovizuální techniky, reproservis apod.)
• Centrum bude zajišťovat komplexní dodávky služeb spojených s ubytováním firem efektivnějším způsobem, než kdyby byly zajištěny jednotlivě (tzn. dodávka všech druhů energií, ostraha, úklid a údržba společně užívaných prostor, odvoz a likvidace odpadů).
• Budova centra bude napojena na vysokorychlostní datovou síť, která umožňuje pevné připojení k Internetu, ale i k dalším sítím.
• Služby recepce, ostrahy a údržby – celodenní obsluha vjezdu do podnikatelského centra, organizace parkování, poskytování základních informací návštěvníkům centra o umístění firem, provozní obsluha zabezpečovacích systémů apod.

Vědeckotechnický park Slavičín a Podnikatelský inkubátor

Dovolte mi Vás v tomto příspěvku seznámit s realizací jednoho z úspěšných projektů, které jsou v současné době, spolu s městem Slavičín realizovány v našem regionu. Vzhledem k tomu, že v dalším textu budou užívány pojmy, které nejsou obvyklé, pokusím se je úvodem stručně objasnit.

Hlavním smyslem existence Vědeckotechnického parku Slavičín je poskytnout kom¬plexní a soustředěnou pomoc inovačně zaměřeným podnikům disponujícím životaschopným podnikatelským záměrem s vysokou přidanou hodnotou, zaměřeným do oblasti průmyslové produkce a služeb.

Podnikatelským inkubátorem se rozumí prostředí převážně pro začínající inovativní firmy, které požívají za předem stanovených podmínek zvýhodněného nájemného a služeb poskytovaných provozovatelem inkubátoru, a které jsou schopny uplatnit svůj produkt v rozumném časovém horizontu na trhu.

Začátkem roku 2006 byla projednána spolupráce mezi městem Slavičín a společností Regionální centrum kooperace, a.s., jejímž předmětem byl záměr revitalizovat vybrané objekty v Průmyslovém areálu Prabos Plus, a.s. pro potřeby Vědeckotechnického parku a Podnikatelského inkubátoru. Rovněž byl dohodnut princip, kdy prostřednictvím agentury Czechinvest budou předloženy dva na sebe navazující projekty. Město Slavičín v rámci „své“ žádosti o dotaci provede nákup a rekonstrukci objektů č. 4 a 5 v areálu Prabos, Regionální centrum kooperace, a.s. tyto nemovitosti vybaví nezbytnou technologií a zařízením a bude v nich provozovat Vědeckotechnický park a Podnikatelský inkubátor. V dalším textu se však budeme zabývat oběma projekty jako jedním, neboť je mezi nimi zřejmá vazba. V polovině roku 2006 se oběma žadatelům podařilo projekt obhájit před hodnotící komisí a v říjnu 2006 byla přidělena dotace ve výši 5.995 tis Kč městu Slavičín, 4.464 tis. Kč RCK, a.s.

Hlavním smyslem realizace projektu je tedy poskytnout praktickou pomoc těm, kteří mají dobrý podnikatelský záměr zaměřený na výrobu nebo poskytování služeb a těm, kteří hledají všestrannou pomoc při rozjezdu svého podnikání. Firmám umístěným v inkubátoru budou poskytovány komplexní služby s využitím všech dostupných prostředků zvýhodnění a podpory dle stávajících podmínek podpůrných programů.

Lokalita byla vybrána tak, aby zvýhodněné služby inkubátoru byly dostupné začínajícím podnikatelům přímo v centru Slavičína.
Mezi specifické cíle projektu patří zejména:
• vytvoření podmínek pro vznik a rozvoj malých a středních, zejména inovačních firem, zaměřených na realizaci nových technologií, konkurenceschopných výrobků a služeb,
• vytvoření podmínek pro podnikatelské činnosti s vysokým podílem přidané hodnoty, včetně vybudování stabilního systému specializovaného poradenství
• vytvoření podmínek pro lepší uplatnění absolventů v regionu Slavičínska a Zlínského kraje,
• vytvoření místa „one stop shop“ pro stávající podnikatelské subjekty a regionální i nadregionální investory k informování o možnostech investičních aktivit v regionu
• propojení plánování rozvojových cílů a realizace aktivit význačných subjektů (veřejná správa, školství, podnikatelský sektor), zajišťujících ekonomický rozvoj regionu Slavičínska,
• stimulace ekonomického růstu regionu založeného na inovačních aktivitách nových podnikatelských subjektů v oblasti strategických služeb a technologických center,
• využití a konverze průmyslových objektů v průmyslovém areálu Prabos Plus, a.s.

Realizací projektu vzniknou prostory s podlahovou plochou 973,63 m2, které budou od 1.7.2007 k pronájmu podnikatelům, a v kterých budou poskytovány následující služby:
• Poradenství při zpracování projektů a jejich realizaci
• Podpora rozvoje lidských zdrojů
• Marketingové služby a podpora přístupu na trhy
• Poradenství při organizování seminářů, školení
• Zapůjčení prezentačních místností
• Poradenství v oblasti transferu technologií
• Poradenství v oblasti technologických inovací
• Poradenství v používání informačních a komunikačních technologií
• Poradenství k podnikatelským záměrům
• Správa a údržba podnikových sítí
• Ekonomické a účetní poradenství
• Poradenství v oblasti pracovního a obchodního práva
• Návrh a tvorba web prezentací firem
• Návrh odborných expertíz pro podporované subjekty
• Příprava firemních grafických materiálů

Bližší informace a podrobnosti o jednotlivých prostorách k pronájmu a poskytovaných službách se rovněž můžete dozvědět na stránkách www.rckas.cz nebo na tel. 731621161 u Ing. Bezděka

Mohlo by se vám líbit...

Soubory cookie používáme k personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti. Informace o vašem používání našich stránek také sdílíme s našimi partnery v oblasti sociálních médií, reklamy a analýzy.
Cookies settings
Souhlasím
Odmítám
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings